top of page

Algemene voorwaarden

1. Algemeen

1.1. Dit zijn de algemene voorwaarden (hierna de “Algemene Voorwaarden” genoemd) van create.be, merknaam die valt onder THE NEXT PLAN BV met zetel te 3980 Tessenderlo, Hooiman 3, ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen met ondernemingsnummer 0783.544.521 (hierna de “Dienstverlener” genoemd).

​

1.2. Elke overeenkomst aangegaan door de Dienstverlener wordt beheerst door huidige Algemene Voorwaarden. Huidige Algemene Voorwaarden regelen de relatie tussen de Klant en de Dienstverlener en zijn van toepassing op al onze offertes en aanbiedingen en maken integraal deel uit van de afgesloten overeenkomst. Tenzij er expliciet en schriftelijk van deze Algemene Voorwaarden wordt afgeweken, zijn zij bindend voor beide partijen en primeren zij boven alle andere mogelijke bepalingen of voorwaarden. De voorliggende Algemene Voorwaarden zijn als enige van toepassing met uitsluiting van de algemene voorwaarden van de Klant. Bij het ondertekenen van een offerte dient de Klant te verklaren dat hij/zij kennis heeft genomen van deze Algemene Voorwaarden en bevestigt hij/zij de hieruit voortvloeiende rechten en verplichtingen te aanvaarden. De Algemene Voorwaarden zijn op ieder ogenblik vrij te raadplegen op de website van de Dienstverlener: www.createmomentum.be 

​

1.3. Definities

De “Klant” is iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die diensten en/of producten bij de Dienstverlener bestelt.

De “Consument” is de klant, uitsluitend natuurlijke persoon, die handelt voor doeleinden die buiten zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit vallen.

De “Onderneming” is iedere rechtspersoon (al dan niet met rechtspersoonlijkheid) die niet handelt voor professionele doeleinden.

​

1.4. Diensten

De Dienstverlener is een gespecialiseerde onderneming (Dienstverleneruur) in het verlenen van marketingadviezen, algemene bedrijfsadviezen, business coaching, algemene bedrijfsconsultancy. 

De specifieke diensten die de Dienstverlener zal leveren, worden steeds nader omschreven in de offerte.

​

1.5. De door de Dienstverlenere opgemaakte offertes zijn altijd vrijblijvend. De te leveren diensten worden in ieder geval slechts bindend na schriftelijke bevestiging door de Dienstverlener, diens vertegenwoordigers, agenten of tussenpersonen.

​

2. Uitvoeringsmodaliteiten
 

Alle opgegeven leveringstermijnen zijn slechts benaderend, indicatief en informatief en houden in hoofde van de Dienstverlener uitsluitend een inspanningsverbintenis in en geenszins een resultaatsverbintenis. Wanneer de meegedeelde leveringstermijn niet kan worden gerespecteerd, wordt in eerste instantie een aanvullende leveringsstermijn afgesproken. Op generlei wijze kan het overschrijden van deze termijnen aanleiding geven tot ontbinding van de overeenkomst of tot enige schadevergoeding of verwijlintresten ten laste van de Dienstverlener. Alleszins kan een vordering door de Klant slechts ingesteld worden na schriftelijke ingebrekestelling van de Dienstverlener, waarbij aan deze laatste een redelijke termijn wordt toegekend voor de voltooiing der werken. De Klant moet de nodige maatregelen nemen om de uitvoering der overeengekomen werken mogelijk te maken voor de Dienstverlener binnen een termijn van 6 maanden na aanvaarding van de offerte. Indien de Klant dit niet mogelijk maakt binnen hogervermelde termijn van 6 maanden behoudt de Dienstverlener zicht het recht voor om de overeenkomst éénzijdig te ontbinden lastens de Klant, onverminderd het recht van de Dienstverlener op een vergoeding zoals bepaald in artikel 4 van deze Algemene Voorwaarden.

​

3. Facturatie
 

3.1. Het ereloon van de Dienstverlener wordt bepaald op het ogenblik van het plaatsen van de bestelling op basis van de tussen Dienstverlener en Klant overeengekomen offerte, dewelke door de Klant wordt aanvaard.
 

Behoudens andersluidende bepalingen in de offerte van de Klant, wordt het ereloon van de Dienstverlener als volgt aan de Klant gefactureerd:

  •  Voorschot ten belope van 50% van het totale factuurbedrag na aanvaarding van de offerte door de Klant. 

  • Tweede schijf ten belope van 25% van het totale factuurbedrag. Na betaling van deze tweede schijf zal de Dienstverlener overgaan tot de uitvoering van de verdere overeengekomen werken.

  • Derde schijf ten belope van 25% van het totale factuurbedrag. Na betaling van de derde schijf zal de Dienstverlener overgaan tot de uitvoering van de verdere overeengekomen werken.

Indien de Klant na betaling van het voorschot ten belope van 50% van het totale factuurbedrag, de bestelling alsnog wenst te annuleren, behoudt de Dienstverlener in ieder geval – behoudens annulatie in gevolge een fout van de Dienstverlener en annulatie door de Klant binnen de 14 kalenderdagen na ondertekening van de offerte/plaatsing bestelling - het reeds ontvangen voorschot en wordt dit in geen enkele omstandigheid terugbetaald aan de Klant, tenzij anders onderling overeengekomen.

In afwijking van het bovenstaande, staat het de Klant vrij om het totale factuurbedrag voor de aanvang van de werkzaamheden van de Dienstverlener onmiddellijk te voldoen. In voorkomend geval geniet de Klant van een korting op het factuurbedrag zoals nader overeengekomen in de offerte.
 

In het geval de Klant bijkomende diensten verzoekt van de Dienstverlener die niet zijn opgenomen in  de offerte, zal dit worden beschouwd als meerwerken die aanleiding geven tot een meerprijs. Deze bijkomende werken zullen in regie worden aangerekend aan €75,00/ uur (inclusief Btw). 

De uitgeschreven facturen zijn betaalbaar binnen 14 kalenderdagen na factuurdatum.
 

3.2. Bij gehele of gedeeltelijke niet (-tijdige) betaling van een (voorschot)factuur op de vervaldag begaat de Klant een contractuele wanprestatie. In dat geval zal de Dienstverlener kosteloos een schriftelijke ingebrekestelling verzenden naar de Klant ter betaling van de openstaande factuur/facturen.

Bij gehele of gedeeltelijke niet betaling van de Klant -Onderneming- binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst van de hogervermelde ingebrekestelling is de Klant van rechtswege en zonder verdere verwittiging verwijlintresten verschuldigd op het onbetaalde factuurbedrag aan de wettelijke intrestvoet conform de Wet Betalingsachterstand in handelstransacties van 02.08.2002, alsook een forfaitaire schadevergoeding van 10% van het onbetaalde factuurbedrag met een minimum van € 150,00 voor administratieve kosten en buitengerechtelijke invorderingskosten, onverminderd het recht van de Dienstverlener om een hogere schadevergoeding te vorderen mits bewijs van hogere werkelijk geleden schade.
 

Bij gehele of gedeeltelijke niet (tijdige) betaling van de Klant -Consument- op de vervaldatum van de factuur, wordt de Consument een eerste maal kosteloos aangemaand. Bij niet betaling binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst van deze eerste aanmaning, zullen er nalatigheidsinteresten vanaf het verstrijken van de vervaldatum van de factuur en een schadebeding worden aangerekend overeenkomstig artikel XIX.4 Wetboek Economisch Recht. Nalatigheidsintresten worden begroot aan de wettelijke interestvoet conform de Wet Betalingsachterstand in handelstransacties van 02.08.2002. Het schadebeding bedraagt:

  • voor verschuldigde hoofdsommen tot € 150,00: € 20,00;

  • voor verschuldigde hoofdsommen tussen € 150,01 en € 500,00: € 30,00 + 10% van de verschuldigde hoofdsom op de schijf tussen € 150,01 en € 500,00;

  • voor verschuldigde hoofdsommen meer dan € 500,00: € 65,00 + 5% van verschuldigde hoofdsom op de schijf boven € 500,01, met een maximum van € 2.000,00;

Bovendien zal er voor elke tweede en bijkomende herinnering een kost verschuldigd zijn van € 7,50.

Indien de Dienstverlener haar contractuele verplichtingen niet zou nakomen, na daartoe schriftelijk in gebreke te zijn gesteld door de Klant- uitsluitend Consument- waarbij de Dienstverlener voldoende tijd wordt gegeven om de contractuele verplichtingen alsnog na te komen, heeft de Klant recht op een forfaitaire schadevergoeding berekend volgens de berekeningswijze in hogervermelde alinea.
 

Bij gehele of gedeeltelijke niet (tijdige) betaling van een factuur op de vervaldag behoudt de Dienstverlener zich bovendien het recht voor om de uitvoering van de lopende overeenkomst te schorsen, zonder voorafgaande ingebrekestelling en zonder schadevergoeding, tot de Dienstverlener de volledige betaling (incl. interesten en kosten) heeft ontvangen.
 

3.3. Op straffe van verval dient de Klant elk protest met betrekking tot een factuur binnen 8 kalenderdagen na factuurdatum schriftelijk en per aangetekend schrijven over te maken aan de Dienstverlener, dit met vermelding van factuurnummer en datum. Bij gebreke aan protest binnen hogervermelde termijn worden de facturen als definitief aanvaard beschouwd.
 

3.4. Het eigendomsrecht van de door de Dienstverlener geleverde goederen wordt slechts aan de Klant overgedragen na integrale betaling van de bestelling. Als uitzondering op artikel 1583 van het oud Burgerlijk Wetboek, blijven de verkochte of geleverde producten de exclusieve eigendom van de Dienstverlener tot de dag der algehele betaling van de factuur. Zolang de betaling van de verkoopprijs niet werd uitgevoerd, is het de Klant verboden de artikelen te verpanden, te schenken of deze ter waarborg te gebruiken, op om het even welke manier. Het is de Klant uitdrukkelijk verboden om wijzigingen aan de producten aan te brengen, om deze onroerend te maken door incorporatie of bestemming, deze te verkopen of er op gelijk welke wijze over te beschikken.

Zolang de Dienstverlener beschikt over het eigendomsrecht van de geleverde goederen, in overeenstemming met de bepalingen van deze clausule, blijft de Klant aansprakelijk voor het onderhoud en de goede staat van deze producten. De Klant verbindt zich er eveneens toe de producten op dergelijke wijze te behouden dat ze niet met andere producten kunnen worden verward en het te allen tijde duidelijk is dat de producten eigendom zijn van de Dienstverlener.
 

3.5. Facturatiegegevens: Voor iedere wijziging van de gegevens door de Klant, na het versturen van de factuur (hetzij naam, adres, btw percentage,…) zal er een administratieve kost van €50,00 worden aangerekend.

4. Vroegtijdige beëindiging van de overeenkomst
 

4.1. In geval de overeenkomst tussen de Dienstverlener en Klant voorafgaandelijk aan de uitvoering  en voor de betaling van het voorschot éénzijdig door de Klant wordt verbroken, is de Klant aan de Dienstverlener van rechtswege en zonder aangemaand te moeten zijn een forfaitaire vergoeding verschuldigd van 30% van het volledige factuurbedrag, onverminderd het recht van de Dienstverlener op een hogere vergoeding bij bewijs van hogere geleden schade.
 

4.2. Indien de Dienstverlener reeds aan de overeengekomen werkzaamheden is begonnen, is de Klant niet meer gerechtigd de overeenkomst tussentijds te beëindigen. De Dienstverlener behoudt zich het recht voor om de gedwongen uitvoering van de overeenkomst af te dwingen. Indien de overeenkomst alsnog vroegtijdig wordt beëindigd, zal steeds de betaling van het reeds uitgevoerde deel van de overeenkomst verschuldigd zijn. Daarenboven is de Dienstverlener tevens gerechtigd op een forfaitaire schadevergoeding van 30% van het saldo van het totale factuurbedrag, onverminderd het recht van de Dienstverlener om hoger geleden schade aan te tonen.
 

4.3. De Dienstverlener behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om de overeenkomst onmiddellijk en zonder ingebrekestelling te ontbinden lastens de Klant, dan wel een sluitende bankwaarborg te eisen voor het uitstaande saldo en voor de nog voorziene werkzaamheden in geval van niet-nakoming van de betalingsverplichting of enige andere verplichting van de Klant opzichtens de Dienstverlener, faillissement, gerechtelijke reorganisatie of onvermogen in hoofde van de Klant. Ook in dat geval zal de Klant gehouden zijn tot betaling van de reeds uitgevoerde werken en zal een bijkomende schadevergoeding van 30% op het saldo van het totale factuurbedrag verschuldigd zijn, onverminderd het recht van de Dienstverlener om hoger geleden schade aan te tonen.

5. Aansprakelijkheden
 

5.1. Feitelijke uitvoering van het werk van de Dienstverlener zonder schriftelijk protest van de Klant, houdt tevens een aanvaarding van haar werk door de Klant in.


5.2. De Dienstverlener is ten opzichte van de Klant niet aansprakelijk voor beschadiging, toegebracht door haar, haar aangestelden, lasthebbers of uitvoeringsagenten, van de goederen die het voorwerp uitmaken van de overeenkomst en/of van de goederen die zich op het werkterrein bevinden en/of van ondergrondse of inpandige installaties (kabels, leidingen, …). In het geval de Dienstverlener ter zake aansprakelijk wordt gehouden ten opzichte van derden, dan is de Klant er toe gehouden de Dienstverlener desbetreffende te vrijwaren.
 

5.3. De Dienstverlener is uitsluitend aansprakelijk voor directe (lichamelijke) schade of ziekte voortvloeiend uit de verstrekte diensten indien dit het gevolg is van - door de Klant aan te tonen - grove schuld of opzet van de Dienstverlener bij de uitvoering van haar verplichtingen voortvloeiend uit de tussen partijen gesloten overeenkomst. De Dienstverlener is niet aansprakelijk voor bedrijfs- en/of gevolgschade, waaronder in ieder geval wordt verstaan geleden verlies en gederfde winst.
 

5.4. De aansprakelijkheid van de Dienstverlener is in ieder geval beperkt tot maximaal het door de Klant betaalde factuurbedrag voor de verstrekte behandeling(en).
 

5.5. De Dienstverlener is in geen geval aansprakelijk voor de gevolgen van de onjuistheid van de door of namens de Klant verstrekte gegevens.
 

5.6. De Dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade indien de Klant niet binnen acht dagen na kennis te hebben genomen van de schade-oorzaak de Dienstverlener per aangetekend schrijven voor de schade aansprakelijk stelt en haar de gelegenheid biedt een onderzoek naar de schade-oorzaak te verrichten.
 

5.7. De Dienstverlener draagt geen aansprakelijkheid bij afwezigheid van een verplichte (omgevings)vergunning, voor schending van de fiscale en/of sociale wetgeving, veiligheidswetgeving door de aannemer(s) op de werf, noch voor enige vertraging in de werkzaamheden van de aannemer(s).
 

5.8. Eventuele wijzigingen door de Klant aan het vooropgestelde project gebeuren op eigen risico van de Klant en stelt de Dienstverlener vrij van elke aansprakelijkheid.

6. Overmacht

De Dienstverlener is niet aansprakelijk voor de niet-uitvoering of vertraging in de uitvoering van haar verplichtingen die te wijten is aan overmacht.

Overmacht is elke omstandigheid buiten de wil en controle die de nakoming van de verplichtingen van de Dienstverlener geheel of gedeeltelijk verhindert of onredelijk bezwaard. Hieronder wordt onder meer –en dus niet limitatief- begrepen: stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen, …

In geval van overmacht:

  • zal de Dienstverlener de Klant hiervan op de hoogte brengen per mail;

  • zullen de verplichtingen van de Dienstverlener worden opgeschort voor de duur van de situatie van overmacht. Wanneer de situatie van overmacht invloed heeft op de oplevering van de werken, zal de Dienstverlener een nieuwe leveringsdatum regelen met de Klant nadat de situatie van overmacht voorbij is.

  • heeft zowel de Klant als de Dienstverlener de mogelijkheid om de overeenkomst te ontbinden, doch uitsluitend indien de situatie van overmacht meer dan 3 maanden heeft geduurd. In geval van annulatie ingevolge overmacht moet de Klant de desgevallend reeds ontvangen producten/materialen terugbezorgen aan de Dienstverlener en zal de Dienstverlener de reeds gedane betalingen terugstorten naar de Klant binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst van de producten/materialen. De Dienstverlener zal de Klant terugbetalen met hetzelfde betaalmiddel dat de Klant heeft gebruikt om te betalen. Indien de Dienstverlener reeds werken heeft uitgevoerd voor de Klant, zal de Klant het bedrag voor de reeds uitgevoerde werken moeten betalen. In dergelijk geval van ontbinding, bestaat er in geen geval een verplichting tot schadevergoeding.

7. Intellectuele eigendomsrechten

7.1. De website, logo’s, teksten, lesmateriaal, afbeeldingen, tekeningen, proefmodellen, foto’s, ontwerpen, plannen, namen en in het algemeen al de communicatie van de Dienstverlener zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten die hetzij bij de Dienstverlener, hetzij bij haar toeleveranciers of andere rechthebbenden liggen.

7.2. Onder intellectuele eigendomsrechten worden verstaan octrooi-, auteurs-, merk-, tekeningen- en modellenrechten en/of andere (intellectuele eigendoms)rechten, waaronder al dan niet octrooieerbare technische en/of commerciële knowhow, methoden en concepten.

7.3. Het is de Klant niet toegestaan enige aanduiding omtrent auteursrechten, merken, handelsnamen, octrooien of andere rechten uit de aangekochte producten te verwijderen of te wijzigen.

7.4. De rechten op de in dit artikel genoemde gegevens blijven in ieder geval eigendom van de Dienstverlener. Deze gegevens mogen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Dienstverlener niet worden gekopieerd, gebruikt of aan derden worden doorgegeven. De Klant is aan de Dienstverlener per vastgestelde overtreding van deze bepaling een boete verschuldigd van 10.000,00 EUR, onverminderd het recht van de Dienstverlener om een hogere schadevergoeding te vorderen mits bewijs van hogere werkelijk geleden schade.

8. Privacy

De Dienstverlener is de verantwoordelijke voor de verwerking van uw persoonsgegevens en verwerkt deze conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming dd. 30 juli 2018. Voor meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens verwijzen we naar onze Privacy & Cookie Policy via volgende link www.createmomentum.be/privacypolicy

9. Herroepingsrecht
 

9.1. Algemeen
 

9.1.1. De bepalingen van dit artikel gelden uitsluitend voor Klanten die in hun hoedanigheid van Consument een bestelling online op de website plaatsen dan wel een goed of een dienst hebben aangekocht op afstand of buiten de onderneming.  

9.1.2. Indien de Klant diensten of producten heeft besteld op afstand of buiten de onderneming dan wel een bestelling online op de website heeft geplaatst, heeft de Klant –uitsluitend Consument- de mogelijkheid om de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 kalenderdagen vanaf de dag van de ondertekening van de offerte dan wel de dag van de bestelling.
 

9.2. Uitzonderingen: 

9.2.1. Het herroepingsrecht geldt eveneens niet voor volledig uitgevoerde diensten, noch voor de uitgevoerde dienst(fas)en die zijn vervaardigd volgens de specificaties van de Klant of die duidelijk bestemd zijn voor een specifiek persoon.

9.2.2. Het herroepingsrecht zal derhalve enkel gelden voor de diensten/producten die de Dienstverlener aanbiedt waarvoor nog geen werk is uitgevoerd dat persoonlijk aangepast is aan de individuele Klant.
 

9.3. Uitoefening van het herroepingsrecht

9.3.1. Om het herroepingsrecht tijdig uit te oefenen, moet de Klant via een schriftelijke verklaring (bv. per post, of per e-mail) de Dienstverlener op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen, en dit voor het verstrijken van de herroepingstermijn. 

9.3.2. Indien de Klant de overeenkomst herroept, zal de Dienstverlener alle tot op dat moment van de Klant ontvangen betalingen, inclusief de standaard leveringskosten, aan de Klant terugbetalen binnen maximum 14 kalenderdagen nadat zij op de hoogte is gesteld van de beslissing van de Klant om de overeenkomst te herroepen.

9.3.4. De Dienstverlener betaalt de Klant terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de Klant de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij de Klant uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd. In ieder geval zullen de Klant voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. 

10. Klachtenprocedure

Als de Klant klachten heeft, kan de Klant contact opnemen met de Dienstverlener via het volgende e-mailadres benjamin@thenextplan.be.

Wanneer de Klant (Consument) op deze manier geen oplossing voor het conflict bereikt, kan de Klant contact opnemen met het Europees Centrum voor de Consument (gelegen te 1060 Brussel, Hollandstraat 13; odr@eccbelgium.be) om het geschil buiten de rechtbank te regelen.
 

11. Varia

De Dienstverlener behoudt zich het recht voor deze Algemene Voorwaarden te allen tijde te kunnen wijzigen, dit zonder voorafgaande kennisgeving, onder voorbehoud dat deze wijzigingen op haar website (https://www.createmomentum.be)  worden weergegeven. Deze wijzigingen zullen van toepassing zijn op elke offerte, elke overeenkomst of elke bestelling van producten en/of diensten die nadien worden geplaatst.

Indien een bepaling uit deze Algemene Voorwaarden nietig, ongeldig, niet afdwingbaar of onwettig wordt bevonden, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht. De leemte die ontstaat in de Algemene Voorwaarden als gevolg van de nietige, ongeldige, niet afdwingbare of onwettige bepaling zal conform de geldende wetgeving worden opgevangen door de toepassing van een geldige bepaling die de oorspronkelijke economische opzet van de initiële bepaling het dichtst benadert.

Het feit dat de Dienstverlener of de Klant nalaat de strikte toepassing van één of meerdere van de bepalingen van deze Algemene Voorwaarden te eisen, kan niet worden beschouwd als een stilzwijgende afstand van de rechten waarover zij beschikt en verhindert niet om later de strikte naleving ervan te eisen.
 

12. Toepasselijk recht en bevoegde rechtbank

Deze Algemene Voorwaarden zijn onderworpen aan het Belgisch recht. De overeenkomsten waarop deze Algemene Voorwaarden van toepassing zijn, moeten worden uitgelegd en worden geïnterpreteerd conform het Belgisch recht.

Behoudens andersluidend dwingend recht, behoren alle geschillen tussen partijen omtrent overeenkomsten die aan deze Algemene Voorwaarden zijn onderworpen, uitsluitend tot de bevoegdheid van de rechtbanken van het arrondissement Limburg. Indien de Klant een Consument betreft zullen, voor de geschillen die tussen partijen op grond van deze overeenkomst of andere overeenkomsten die daarvan het gevolg zijn ontstaan, uitsluitend de rechtbanken van de plaats waar de verbintenissen waarover het geschil loopt, of één ervan zijn ontstaan of waar zij worden, zijn of moeten worden uitgevoerd, bevoegd zijn.
 

Laatste update oktober 2024

bottom of page